Ősszel minden eszközzel azt szeretnénk elérni, hogy a gyerekek minél jobban megismerjék az őszi gyümölcsöket. De milyen eszközeink vannak?
De mielőtt belekezdenénk, soroljuk fel az őszi gyümölcsöket:
- alma
- körte
- szilva
- szőlő
- csonthéjasok
- dió
- mogyoró
- mandula
Lehetőség szerint igazi gyümölcsöket vigyünk be. Ne képet vagy játékgyümölcsöt.
-
Érzékszervek szerint:
- Tapintás:
- A gyerekek tapogassák meg a gyümölcsöket.
- Tegyük a gyümölcsöket egy kosárba! takarjuk le egy kendővel és a gyerekek feladata, hogy kitalálják, mi az, amit megfogtak. Fordítva is csinálhatjuk: keressék meg a kosárban a megadott gyümölcsöt.
- Tipp: Mindegyik gyümölcsből egy kemény darabot válasszunk ki, mert a gyerekek nyomogatni fogják és kellemetlen, ha belenyomják az ujjukat…
- Látás:
- Figyeljük meg a gyümölcsök színét, formáját, méretét!
- Melyik gyümölcs lehet több színű is?
- Szőlő:
- zöld
- kék
- Alma:
- zöld
- sárga
- piros
- Szőlő:
- Melyik gömbölyű, melyik ovális?
- Melyik kicsi, melyik nagy?
- Melyik a legkisebb, melyik a legnagyobb?
- Melyik gyümölcs lehet több színű is?
- Figyeljük meg a gyümölcsök színét, formáját, méretét!
- Szaglás:
- A gyerekek szagolják meg a gyümölcsöket!
- Tipp: Célzottan úgy válasszunk gyümölcsöt, hogy legyen illata. Vannak olyan körték és szílvák, amiknek egyáltalán nem érezni az illatát.
- A gyerekek szagolják meg a gyümölcsöket!
- Ízlelés:
- Kóstoltassuk meg a gyerekekkel a gyümölcsöket. Beszéljük meg, melyik volt a legédesebb, melyik volt savanyú, melyik volt kemény és melyik puha.
- A kóstolás lehet ízfelismeréssel is. Kössük be a gyerek szemét. A gyereknek ki kell találnia, milyen ízt érzett.
- Tipp: lehet nagy csoportban egy-egy gyümölcsből több különböző ízű is. Van édesebb és savanyúbb alma. Van alig édes és nagyon édes körte…
- Hallás:
- A csonthéjasokat kocogtassák össze, hallgassák meg, milyen hangja van.
- Lehet velük zenélni is (zenei foglalkozásba ágyazva)
- Tapintás:
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: