Miről beszélgessünk a gyerekekkel Föld napja kapcsán?
A Földről:
- Mi a Föld?
- A Föld egy bolygó.
- Csak egy bolygó van?
- Nem. (Merkur, Vénus, Föld, Mars, Jupiter, Szaturnus, Uránusz, Neptunusz)
- Mitől van világos a Földön?
- A Nap sugaraitól fényes és meleg.
- Miből áll a Föld felszíne?
- Víz
- Milyen a víz?
- Átlátszó, folyékony, de lehet szilár és gáz halmazállapotú (jég, vízgőz)
- Végezzünk kísérleteket a vízzel!
- Tiszta víz fontossága
- Milyen a víz?
- Föld
- Milyen a föld? (Hozzunk földmintákat, hogy a gyerekek meg tudják figyelni, tapintani, szagolni)
- Szilárd
- Ha nedves, akkor poha, ha száraz, akkor kemény
- Lehet fekete (ez a legjobb a növényeknek), barna, sárga vagy akár pirosas
- Megfigyelés: van szaga a földnek?
- Talajminta megvizsgálása nagyítóval
- Föld alatt élő állatok megismerése
- Földigiliszta akváriumban- megfigyelés
- Milyen a föld? (Hozzunk földmintákat, hogy a gyerekek meg tudják figyelni, tapintani, szagolni)
- Víz
- Mi van a Föld belsejében?
- Láva. Ha egy vulkán kitörik, akkor ez a láva jön ki és szilárdul meg.
- Mi veszi körbe a Földet?
- Levegő.
- A levegőt a növények teszik oxigéndússá, ezért tudunk mi élni.
- Milyen a levegő?
- Színtelen, szagtalan gáz
- Hogyan láthatjuk, hogy van levegő?
- Pl.: ha mozgatja a leveleket a szél
- (Mi a szél? Mozgó levegő)
- Levegő.
- Élet a földön:
- Földünk állatai, növényei
- Azok csoportosítása
- élőhely szerint (föld alatt, vízben, levegőben, föld felszínén)
- Azok csoportosítása
- Földünk állatai, növényei
Földünk védelméről, környezetszennyezésről
- Mivel ártunk a Földnek?
- Sok szeméttel
- Levegő szennyezése
- Növények letépésével, összetaposásával
- Víz, villany pazarlásával
- stb.
- Mivel tudunk segíteni a Földnek?
- Kevesebb szemetet gyártunk
- Viszünk magunkkal szatyrot a boltba
- Olyan ennivalót veszünk, aminek üveg vagy fém a csomagolása vagy otthonról hozott zacskóban tudjuk hazavinni.
- A csapot mindig elzárjuk/ nem nyitjuk ki teljesen
- A villanyt lekapcsoljuk, ha kimegyünk a szobából
- Ültessünk fákat, növényeket
- Beszélhetünk a növények felépítéséről (gyökér, (hagyma), szár/törzs, levelek, virág -> termés)
- Termőföldek megóvása
- Vigyázzunk a meglévő növényekre, állatokra
- Környezetbarát szerek használata
- Újrahasznosítás
- Közlekedés:
- Autó helyett gyalog vagy kerékpárral közlekedünk
- A tömegközlekedés jobb, mint az autó
- Kevesebb szemetet gyártunk
Szelektív hulladékgyűjtés
- Hogyan kell szelektíven gyűjteni a hulladékokat?
- Melyik kukába mi kerül?
- Keressünk olyan tárgyakat a csoportszobában, ami valamelyik szelektív kukába bele mehetne
- Melyik kukába mi kerül?
- Mi lesz azzal, amit a szelektív hulladékgyűjtőbe dobunk?
- Szétválogatják
- Beolvasztják és új tárgyakat készítenek belőle.
- Nincs szemétkupac.
- Mi lesz azzal, amit a sima kukába dobunk?
- Elviszik a szeméttelepre és otthagyják.
- A kupac egyre nagyobb és nagyobb lesz.
- A szemetünk nagyon lassan bomlik le.
- Séta a szelektív hulladékgyűjtőkhöz
- Hulladékgyűjtő használata
forrás:
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: