Virágszemű

Föld napjáról

Miről beszélgessünk a gyerekekkel Föld napja kapcsán?

A Földről:

  • Mi a Föld?
    • A Föld egy bolygó.
  • Csak egy bolygó van?
    • Nem. (Merkur, Vénus, Föld, Mars, Jupiter, Szaturnus, Uránusz, Neptunusz)
  • Mitől van világos a Földön?
    • A Nap sugaraitól fényes és meleg.
  • Miből áll a Föld felszíne?
    • Víz
      • Milyen a víz?
        • Átlátszó, folyékony, de lehet szilár és gáz halmazállapotú (jég, vízgőz)
        • Végezzünk kísérleteket a vízzel!
        • Tiszta víz fontossága
    • Föld
      • Milyen a föld? (Hozzunk földmintákat, hogy a gyerekek meg tudják figyelni, tapintani, szagolni)
        • Szilárd
        • Ha nedves, akkor poha, ha száraz, akkor kemény
        • Lehet fekete (ez a legjobb a növényeknek), barna, sárga vagy akár pirosas
        • Megfigyelés: van szaga a földnek?
        • Talajminta megvizsgálása nagyítóval
        • Föld alatt élő állatok megismerése
        • Földigiliszta akváriumban- megfigyelés
  • Mi van a Föld belsejében?
    • Láva. Ha egy vulkán kitörik, akkor ez a láva jön ki és szilárdul meg.
  • Mi veszi körbe a Földet?
    • Levegő.
      • A levegőt a növények teszik oxigéndússá, ezért tudunk mi élni.
      • Milyen a levegő?
        • Színtelen, szagtalan gáz
      • Hogyan láthatjuk, hogy van levegő?
        • Pl.: ha mozgatja a leveleket a szél
        • (Mi a szél? Mozgó levegő)
  • Élet a földön:
    • Földünk állatai, növényei
      • Azok csoportosítása 
        • élőhely szerint (föld alatt, vízben, levegőben, föld felszínén)

Földünk védelméről, környezetszennyezésről

  • Mivel ártunk a Földnek?
    • Sok szeméttel
    • Levegő szennyezése
    • Növények letépésével, összetaposásával
    • Víz, villany pazarlásával
    • stb.
  • Mivel tudunk segíteni a Földnek?
    • Kevesebb szemetet gyártunk
      • Viszünk magunkkal szatyrot a boltba
      • Olyan ennivalót veszünk, aminek üveg vagy fém a csomagolása vagy otthonról hozott zacskóban tudjuk hazavinni.
    • A csapot mindig elzárjuk/ nem nyitjuk ki teljesen
    • A villanyt lekapcsoljuk, ha kimegyünk a szobából
    • Ültessünk fákat, növényeket
      • Beszélhetünk a növények felépítéséről (gyökér, (hagyma), szár/törzs, levelek, virág -> termés)
    • Termőföldek megóvása
    • Vigyázzunk a meglévő növényekre, állatokra
    • Környezetbarát szerek használata
    • Újrahasznosítás
    • Közlekedés: 
      • Autó helyett gyalog vagy kerékpárral közlekedünk
      • A tömegközlekedés jobb, mint az autó

Szelektív hulladékgyűjtés

  • Hogyan kell szelektíven gyűjteni a hulladékokat?
    • Melyik kukába mi kerül?
      • Keressünk olyan tárgyakat a csoportszobában, ami valamelyik szelektív kukába bele mehetne
  • Mi lesz azzal, amit a szelektív hulladékgyűjtőbe dobunk?
    • Szétválogatják
    • Beolvasztják és új tárgyakat készítenek belőle.
    • Nincs szemétkupac.
  • Mi lesz azzal, amit a sima kukába dobunk?
    • Elviszik a szeméttelepre és otthagyják.
    • A kupac egyre nagyobb és nagyobb lesz.
    • A szemetünk nagyon lassan bomlik le.
  • Séta a szelektív hulladékgyűjtőkhöz
    • Hulladékgyűjtő használata

forrás: 

https://neteducatio.hu/fold-napja/ 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!